Action camera videos

Nur auf pisten! – Hogyan lesz az ingyenes hegyimentés egymillió?

Szokásos éves snowboardozásnak indult, hosszú hétvége Murauban a haverokkal. Soha nem jártunk még itt, ezért érkezés után csúsztunk párat Kreischbergen, majd irány Rosenkranz, mert ismerősök azt mondták, hogy az sokkal jobb. A nem túl modern kétüléses felvonóból mindkét irányba gyönyörű hómezőkre láttunk rá, így már kiszállás előtt megszületett a döntés: “Csak a szűzhó!!”. Természetesen sikerült “ösztönösen” a (térkép szerinti) legszélső pálya külső oldalán elindulni (du. 3-kor), előbb a nyílt hegyoldalon, majd a fák között. Az egyre sűrűsödő fenyvesben hamar elvesztettük egymást és kb. 15 percbe telt, mire újra mindenki összeverődött egy helyre. Ekkor hangzott el először, hogy “A szűzhó nem véletlenül szűzhó! :)” és kb. EZ volt az utolsó pont, ahonnan még értelmesen vissza lehetett volna fordulni. Némi vita folyt a másszunk vagy csússzunk tengelyen, mely

az “Én nem mászni jöttem, ha balra csúszunk hamar visszaérünk a pályára…” tábor győzelmével végződött, így tovább indultunk lefelé. Az viszonylag hamar kiderült, hogy a pályára visszacsúszni már nem fogunk, ezért B tervként megcéloztuk a völgyet, mert ott csak van valami út, azon meg lehet stoppolni. Az egyre meredekebb hegyoldalon a fák között vergődve az első erdei keresztút megváltásnak ígérkezett, ha eddig nem is haladtunk, ezen könnyedén lesuhanva pályazárás előtt hazaérünk. Nos, ebből csak a könnyedén és a lesuhanás nem valósult meg, mert az út nem lejtett eléggé ahhoz, hogy csúszni lehessen rajta, a lábon járást pedig a méter feletti hóvastagság tette teljesen lehetetlenné. Irány újra az erdő, majd újabb vergődés a következő keresztúton, újabb erdő, újabb keresztút, stb… Mindeközben fél hat lett és az okostelefon térképe szerint pókszőrnyit közeledtünk a célhoz és még legalább egy egész potroh hátra volt. Ekkor hívtuk a szállást, hogy mi az ilyenkor bevált procedúra: “Semmi – érkezett a gyors válasz – ilyen eset még nem fordult elő!!” (Igazi lúzerek vagyunk…) A szállás vezetője riasztotta a h

egyimentőket, akik az általunk megadott kordináták alapján (okostelefon – végre volt értelme megvenni!) elindultak értünk. Mivel a megadott helyet nem hagyhattuk el és villámgyorsan ránk is sötétedett, egy kiszáradt fenyő megkoppasztásával tüzet raktunk a havon (éljenek a dohányosok).  A hegyimentő srácok igazi profik, kb. két óra alatt megtaláltak minket és kezdetét vette az éjszakai “outdoor training”, ami jelen esetben 25-30 perc hótalpas túrát jelentett, jellemzően felfelé, erőltetett menetben, majd kb. 10 perc motorosszán túrát eszeveszett tempóban. Így értünk vissza este fél tízre a pálya középső állomásához és onnan felvonóval le a völgybe. Itt alapos fejmosást kaptunk a helyi rendőröktől, de mivel megesküdtünk rá, hogy soha többet nem teszünk ilyet, megúsztuk feljelentés nélkül. A hegyimentők önkéntes alapon mentenek, de természetesen nem akartuk köszönet nélkül elengedni őket ha már a vasárnap estéjüket ránk szánták mind a tizenheten(!). Helyi szokás szerint ilyenkor jár nekik egy-két kör sör meg egy tál forró leves a hüttében, ami már zárva volt, ezért maradt a materiális megoldás: 200 Euro a mentésvezetőnek, aki azonnal kihirdette, hogy mikor és hol fogják ezt a súlyos összeget elverni 🙂

Eddig jók voltunk, fel nem jelentettek így hatósági bírság nem volt (730 Euro/fő, ha lemész a kijelölt pályáról), a bérletünket sem tiltották le, a hegyimentőket is megúsztuk 200-ból, ami fejenként “csak” 50 Euro. Egy “apróság” maradt rendezetlenül, ez pedig a felvonótársaság számlája, mivel miattunk be kellett indítani a felvonót nyitvatartáson kívül, be kellett hívni a felvonókezelőket és a motorosszánosokat túlórázni és le kellett ratrakolni egy mellékutat (amin motorosszánnal visszahoztak a pályára). Na ezeket a költségeket tartalmazza az alábbi számla:

Murau szla

Fizetés: átutalással, határidő: azonnal!

Természetesen nagyon jól tudjuk, hogy egyedül magonkat okolhatjuk a történtekért, örülünk, hogy megúsztuk épségben és ennyiért, mert ha a sógorok kiszabtak volna minden büntetést, amire a törvény lehetőséget ad, akkor minimum a duplájába került volna ez a kaland. Az egészet csak azért írtuk meg, hogy nektek is legyen elrettentő példa és FORDULJATOK VISSZA, amikor még van értelme, vagy kérje egyből a helikopteres mentést, az megvan 3.000-ből 😉

Ja, és ha valaki azt gondolja, hogy van olyan biztosító, aki ezt fizeti, az erősen téved. Ha mégsem, akkor dobjon egy e-mailt, legközelebb olyat kötünk!

*** FOLYTATÁS IS VAN! ***

A poszt, amibe a videó bekerült: Majd lehoznak a hegyimentők, hogy nehogy a Holdon ébredj fel!

5 hozzászólás

1. Szabó Gergely

Létezik ilyen biztosítás, mi szinte csak pályán kívül csúszunk, és snowkiteozunk, és teljesen jó rá. drszabogergely (kukac) gmail (pont) com címre ha dobsz egy emailt, szívesen leírom, mit hogy merre meddig 🙂

március 21, 2013 - 2:41 du.

• Kedves Gergely!
      Nagyon köszönöm! Hamarosan jelentkezek.
      Üdv: Kálmán

március 21, 2013 - 3:59 du.

2. Tom

Sziasztok, nekem is van egy hasonló tanulságos történetem. Mi ingyen megúsztuk a dolgot. Én is leírtam, ha gondoljátok feltehetitek valamilyen oldalra. Csak írjatok E-mail-t hogy hova küldjem.
    Tomi

április 19, 2013 - 12:39 du.

3. sunkid86

Sziasztok. Van egy nagyon hasonló storim. Mi ingyen megúsztuk, ugyan ott, ahol ez a történt, (csak 8 éve) egy középsulis csúszás alkalmával 4-en tévedtünk el. Az uccsó srácot 9-kor hozták le motorosszánnal. Mi ingyen megúsztuk. Tanárok általi fejmosás persze megvolt. Én is szívesen leírom a sztorit, nevetségesen ugyan ez a sztori amúgy: :D: legszélső pálya-»”jó lesz ez még” -» uh b@kker hol vagyok!? :D. Persze pánik itt is volt, mert külön külön vesztünk el és este 5 kor már nem volt vicces mellig érő rekord hóban vergődni, a síri csöndben, amikor a völgyben lévő házak köröm méretűnek tünnek. ui: telefont mindig mindenki vigyen magával (meg kaját, piát, walkytalky-t, aláöltözőt, stb.), még egy olyan unalomig ismert pályarendszerre is mint Murau! 🙂 cheers (18 éves voltam, akkor amatőr versenyző)

április 19, 2013 - 7:45 du.